Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu Rocamadour - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu

Rocamadour

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Juni 2013 | Frankrijk, Rocamadour

Beste mensen,

Ik ben vanmiddag (zaterdag) in Rocamadour aangekomen. Een heel bijzonder plaatsje dat ik morgenvroeg ga bekijken.

Ik heb me voorgenomen niets meer over het weer te zeggen. Meteen na mijn vorige verslag, waarin ik aangaf dat het lekker weer was, begon het te regenen. Dat bleek dus de goden verzoeken.

Gisteren was het een beetje een troosteloze dag. Het motregende regelmatig en de route ging door een aantal erg rustige plaatsjes. Ik had me voorgenomen om, na een dag met regen, 's avonds ergens te gaan eten. Helaas, uiteindelijk belande ik weer op een camping waar ik alleen stond en waarbij het restaurant in het plaatsje niet meer bestond. Gelukkig nog wel een winkeltje waar ik een blik ravioli kon kopen en wat groente (en een fles wijn).

Ook vanmorgen regende het nog toen ik weg ging. Gelukkig klaarde het later op en vandaag is een mooie fietsdag geweest. Mooie route met schitterende vergezichten, onder andere over de Dordogne. Een heel mooi plaatsje was Turenne (foto). Nu in Rocamadour, een levendig plaatsje en een leuke camping.

Ik ben de laatste dagen geen andere vakantie-fietsers op de route meer tegen gekomen. Ik denk dat de meeste Santiago-gangers de makkelijkere route meer west nemen. Dit is echt een route voor klimmers. Vooral de laatste drie dagen is het voortdurend klimmen en dalen. Ik heb nu al bijna 10.000 hoogtemeters geklommen. Waarmee overigens het idee dat je met een ligfiets niet zou kunnen klimmen, naar het rijk der fabelen kan worden verwezen. Met mijn Nazca gaat het in ieder geval prima.

Mijn benen doen het nog steeds goed en ik heb er inmiddels ruim 1400 km op zitten.

Groeten, Jan

  • 01 Juli 2013 - 12:31

    Pier Gonggrijp:

    HalloJan, goed om te lezen dat het nog steeds goed met je gaat. Respect voor deze onderneming hoor. Je schiet al lekker op richting de Pyreneeën. Ben benieuwd hoe je die verteert.
    Hartelijke groet en keep it safe.

    Pier

  • 01 Juli 2013 - 14:45

    Hoi Jan:

    Mooie omgeving is dat bij de Dordogne, maar wel best klimmen met de fiets, ik snap eigenlijk ook niet waarom je met een ligfiets niet zou kunnen kimmen, misschien hoogstens het evenwicht als je langzaam gaat, maar dat blijkt dus ook goed te gaan. Ik heb hier al een paar keer met de kano de rivier bevaren, het is een prachtige omgeving.

    Geniet, groeten Hennie.

  • 01 Juli 2013 - 15:34

    Gerard:

    Ha Jan,

    Zo te zien over de helft. Zo blijf je de Tour voor! Op de kaart lijk je vliegensvlug te gaan. De Pyreneeën komen zo in zicht. Succes, bon voyage en veel plezier.

    Hartelijke groet,

    Gerard

    P.S. Ik zit naar de 3e rit van de Tour te kijken op Corsica. Een beetje (te) lui op de bank.

  • 01 Juli 2013 - 18:47

    Evelyne:

    Jan, wat goed om de uitdaging op te zoeken! Zo kennen we jou! Niks makkelijke weg en dan ook nog met een wijntje in de kraag! We zijn trots als eetclub! (Ik spreek even namens allen, of is dat niet de bedoeling?)
    "Ga zo door"
    Groeten uit Gouda,
    Evelyne XXX.

  • 01 Juli 2013 - 20:41

    Andy:

    Hallo Jan,

    Rocamadour is een mooie plaats; jammer dat het weer niet zo goed is. Hier in Engeland is het mooi zomer weer - tot morgen! Pas goed op jezelf, en probeer niet in het peloton van de Tour de France te fietsen. Zij zijn niet meer in Corsica en rijden in jou richting!!

    Groeten van Andy en Kris

  • 01 Juli 2013 - 21:58

    Harry En Mieke:

    Hallo Jan,
    Ik zal ook niets over het weer vertellen.1400 km.Weet je hoe lang ik daar over doe?
    Gisteren een borrel bij de buren gedronken, samen met Gea.Was erg gezellig.
    Hopelijk gaat het in de komende bergen ook goed.Wij wensen je nog veel succes en blijven je volgen.Gr.Hary en Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op de ligfiets van Nijeveen naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 21909

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 02 Augustus 2013

Op de ligfiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: