Prachtige rit door de bergen - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu Prachtige rit door de bergen - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu

Prachtige rit door de bergen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juli 2013 | Spanje, Puente la Reina

Hallo allemaal,

Vandaag (zaterdag) was een prachtige rit door de Pyreneeen. Een echt heel mooi berglandschap, een schitterend riviertje door een mooi dal, een leuke col, een mooie lange afdaling, warm en zonnig weer, kortom een geweldige fietsdag door de bergen met vandaag even geen kerken, maar helemaal genieten van het fietsen. Lunch in het gras naast de rivier. Ruim 100 km gereden. En, GertJan, voor de gelegenheid mijn Grupetto-shirt aangedaan.

Ik zit nu in Puente la Reine, het eerste oude pelgrimsplaatsje na Pamplona. Ik heb uiteindelijk besloten om niet door Pamplona te gaan. Het werd door iedereen afgeraden en toen iemand vroeg of ik voldoende banden had omdat overal glas ligt, heb ik de knoop maar doorgehakt.

Het tweede deel van de route liep door een heuvelachtig en heet landbouwgebied. Heel anders, maar ook mooi. Ik zit nu op een camping naast een grote pelgrimsherberg. Is leuk, heel veel verschillende mensen. Ik ben vanmorgen met een Duitser en een Fransman vanaf de camping vertrokken. Aardige lui. Uiteindelijk is de Fransman zojuist binengekomen; de Duitser heb ik helaas niet meer gezien.

Morgen verder en het eerste stadje dat ik ga bekijken is Estella. Morgen weer een kerk.

Hartelijke groeten, Jan

  • 07 Juli 2013 - 10:19

    Monique:

    Hoi Jan, we lezen je verslagen met veel plezier, helemaal omdat het voor ons ook een beetje spannend is hoe de fiets bevalt! Dit zijn wel de echte bergen, hoor! Passen je bovenbenen nog in het strakke broekie, haha? De TdF ben je net even voor, die rijden vandaag, zondag, in de Pyreneeën. Wij vertrekken morgen naar t zuiden, een paar dagen later dan gepland: we hebben nog even genoten van het mooie weer hier en de rust van "geen" verplichtingen hebben! Goede reis verder! Henk en Monique

  • 07 Juli 2013 - 10:26

    Evelyne:

    Fantastisch Jan! Fijn dat het zo goed gaat en wat een ervaringen! Je reisverslag in de postbus is steeds een leuke verrassing. Ik kijk nu al uit naar de volgende! XXX

  • 07 Juli 2013 - 11:09

    Ans Vogels:

    Hi Jan, nu beginnen voor mij de bekende namen te komen, maar op de fiets gaat het wel wat sneller.
    Die rit door de Pyreneeën is inderdaad prachtig, zeker als je zulk mooi weer hebt. Als je toch met kerken bezig bent, vergeet de kip en de haan niet in de kathedraal van Santo Domingo de la Calzada. Ze zitten hoog in een hok aan de westelijke muur, binnen in de kerk. Als de haan kraait terwijl jij daar loopt brengt dat voorspoed voor de rest van de Camino.(maar ik verdenk ze ernstig van een bandje!!)
    Ik wens je nog een buen camino,
    groet Ans

  • 07 Juli 2013 - 20:51

    Joke En Stef:

    Ha Jan,

    Fijn dat je geweldig weer hebt en alles nog goed gaat. Pamplona is denk ik een belevenis maar niet als je aan t pelgrimmeren bent en zeker niet op de fiets. Stef en ik kijken uit naar je verslagen. Leuk dat je onderweg contacten begint te krijgen;-))
    Nog mooie vergezichten, kerken, fijne mensen en uiteraard geniet van t fietsen.

    Hier nu ook echt lekker zomerweer. Het schijnt zo e blijven en dat is fijn want over een weekje Zeeland.

    groetjes,

    Joke en Stef

  • 08 Juli 2013 - 08:53

    Gertjan Holterman:

    Staat mooi Jan! met die mooie groene achtergrond! Het schiet lekker op zo! Groet, Gertjan

  • 08 Juli 2013 - 10:42

    Anja:

    Ha Jan,

    Je gaat als een speer, leuk om te volgen. Jammer dat je niet naar Pamplona gaat want ik had me wel verheugd op de foto's met een rode lap over je fiets!
    Alle goeds, take care en we volgen je met plezier.

    Groet Anja

  • 08 Juli 2013 - 15:24

    Hennie:

    Hoi Jan,

    Mooie bergen kom je tegen, en de reis gaat voorspoedig, fijn dat er zoveel anderen zijn die ook de route rijden, heb je een beetje aanspraak.
    We genieten van jou reis en de verslagen. Krijg bijna zelf zin in zo´n fiets tocht.

    Succes en geniet van al dat moois, groet Hennie.

  • 09 Juli 2013 - 21:10

    Marry+paul:

    Lieve Jan,
    Pas drie weken weg en al zo ver gekomen! Wat zul je al een ruimte in je hoofd hebben voor andere dingen dan ...'wat was 't ook alweer?'
    Voor ons nu ook bijna vakantie en ruimte in het hoofd om te reageren op jouw reis - wel steeds alles gevolgd hoor. Jammer dat Pamplona je zo werd afgeraden want kijken of je het kunt winnen van een stel stieren lijkt me een enorme grensverleggende bezigheid in meerdere opzichten. Maar er valt nog vanalles te beleven en we zijn weer benieuwd naar je volgende etappe. Hoeveel soortgelijke fietsen ben je al tegengekomen? Of sta je nu frontpage in de Noord-Spaanse periodico?
    hoe dan ook, geniet van je tweede helft!
    liefs, P&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op de ligfiets van Nijeveen naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 21878

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 02 Augustus 2013

Op de ligfiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: