Ik zit in Frankrijk - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu Ik zit in Frankrijk - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu

Ik zit in Frankrijk

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Juni 2013 | Frankrijk, Dun-sur-Meuse

Hallo allemaal,

Maandag heb ik van Arnhem naar vlak boven Maastricht gefietst. Een beetje verder dan ik van plan was, maar ik kon eerst geen leuke camping vinden. Uiteindelijk op een heel leuke kleine camping gestaan waar mevrouwen mij koffie aanboden en mannen alles over de ligfiets wilden weten.

Dinsdag en woensdag de Ardennen. Twee dagen met heel warm weer (32 graden). Het fietsen ging prima. De bergjes waren pittig met bagage, maar uiteindelijk geen enkel probleem. De Ardennen blijven heel erg mooi. Prachtige natuur en mooie plaatsjes. In plaats van er doorheen te jakkeren heb ik nu de tijd genomen om wat meer van de omgeving te genieten.

Gisteren in Bastogne gestaan. Ik was wat eerder gestopt om het museum over het Ardennen offensief te bekijken. Helaas was dit tot voorjaar 2014 gesloten. Wel naar het Amerikaanse memorial geweest. Heel indrukwekkend.

Vanmorgen in de regen vertrokken. Het regende pijpestelen. Uiteindelijk brak de zon pas om 1 uur door. Ik was toen zo koud dat ik eerst een half uur in de zon heb gezeten om op te warmen. Kort daarna in Frankrijk. Een heel rustig deel van de route. Kleine plaatsjes, mooie natuur en wel drie kloosters vandaag. Sta nu op een mooie camping aan een meer. Helaas regent het wel.

Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin en het gaat heel erg goed. Mijn benen, de fiets en de GPS (zsm een kopen Henk, werkt geweldig) doen het prima. Ze hebben alleen gisteren mijn waslijn gejat....

Groetjes, Jan

  • 22 Juni 2013 - 19:49

    Grietje Gonggrijp:

    Ik hoop dat je snel beter weer krijgt Jan. Ik vind het sneu dat je het dan zo koud hebt.

  • 22 Juni 2013 - 23:04

    Joke:

    Ha Jan,
    Leuk dat het weer lukt een reisverslag te maken via waarbenjij.nu. Want wil je graag (blijven) volgen. Hoop dat je inmiddels beter weer hebt maar ik vrees het ergste. De regen heeft hier nl. ook weer heftig toegeslagen en het is vlgs mij in Noord-Frankrijk niet veel beter. Hard doorfietsen voor t betere weer. En van die waslijn vind ik het ergste. Is toch niet te doen fietsen zonder lijn! Zet m op. S & J

  • 23 Juni 2013 - 00:10

    Henk Veeloo:

    Mooi,hoef je voorlopig ook niet meer te wassen. Zullen een beetje van ons weer(35 graden) naar jou sturen om op te warmen. Goed te horen dat je het naar je zin hebt. Volgen, waar mogelijk, elke dag je reis verslag. Groetjes uit een heet Croatie. Femmy & Henk

  • 23 Juni 2013 - 13:41

    Harry En Mieke:

    Hallo Jan,
    Een kleine troost,hier regent het ook.Hopelijk wordt het weer daar gauw beter.
    Vind het erg knap wat je doet.Heel veel plezier en hard doorfietsen naar het mooie weer.
    Blijf je volgen. Succes.Harry en Mieke

  • 24 Juni 2013 - 09:46

    Corrie En Jan:

    Hallo Jan,
    Leuk dat wij jouw ervaringen kunnen volgen.
    Veel plezier en succes.
    Corrie en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op de ligfiets van Nijeveen naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 21907

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 02 Augustus 2013

Op de ligfiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: