Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan Woerdt - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Juli 2013 | Spanje, Burgos

Beste mensen,

Als eerste wil ik graag iedereen die een reactie op de site heeft geplaatst hartelijk bedanken. Ik vind deze reacties heel leuk en het doet me goed dat jullie mee genieten van mijn fietstocht.

Vandaag (dinsdag) stond Burgos op het programma. Gistermiddag ben ik in Burgos aangekomen met de bedoeling om vanmorgen de kathedraal en het kasteel te bekijken. Het kasteel was niet heel bijzonder maar de kathedraal was ronduit fantastisch. Het is zo'n indrukwekkend gebouw met zoveel verschillende kapellen en details dat je hier snel een hele tijd zoet bent. Een onmiskenbaar hoogtepunt tijdens deze reis (zie foto).

Na Burgos vanmiddag over een bijna oneindige, kale en zo goed als verlaten hoogvlakte gereden. Weer een totaal andere omgeving. Ik heb, na Burgos, vandaag maar 50 km gereden en zit nu in Castrojeriz.

Zondag ben ik van Puente la Reina naar Navarette gereden. Gisteren (maandag) van Navarette naar Burgos. 's Morgens niet zo'n heel mooie route, maar 's middags weer prima. Onderweg ben ik gestopt bij Santo Domingo om de beroemde kerk te bekijken met binnen de kip en de haan. Helaas Ans, de beesten maakten voor mij helemaal geen geluid, dus ik moet het van mijn eigen geluk hebben de verdere reis. Volgens mij komt dat wel goed.

De komende dagen zijn redelijk vlak, maar vrijdag staat de klim naar Cruz de Ferro op het programma, met 1500 meter het hoogste punt op de route.

Het schiet inmiddels op naar Santiago en naar verwachting kom ik hier maandag aan. Na Santiago wil ik dan nog naar de kust naar Finisterre. Zover is het echter nog niet, dat horen jullie later.

Hartelijke groeten vanuit een warm (34 graden) Spanje,

Jan

  • 10 Juli 2013 - 10:46

    Rik:

    50km, volgens mij begin je moe te worden, ik hoop maar dat je die berg op komt...

  • 10 Juli 2013 - 19:14

    Jan:

    Hoi Rik, vandaag 127, dus het valt nog wel mee. Liefs, pa

  • 10 Juli 2013 - 19:50

    Hennie:

    Hallo Jan,

    Je schiet lekker op een wat een mooie omgeving, nog even een kaal stukje en dan kom je weer aardig in het groen (wat ik ten minste kan zien in maps).
    De laatste loodjes nog, even de pas pakken ( die kan ik niet vinden in maps) maar als je de plaats noemt misschien wel. En wat een kerken, mooi Jan.

    Bedankt voor je verslag, tot de volgende.
    groet Hennie.

  • 10 Juli 2013 - 20:22

    Lex:

    Burgos, heb ik mooie herinneringen aan. Inderdaad vooral aan de kathedraal!

  • 11 Juli 2013 - 01:09

    Ans Vogels:

    Hallo Jan, je gaat als een speer!! Waarom fiets je niet gewoon terug?
    Is het Cruz de Ferro het hoogste punt? Ik ben over de Alto do San Roque gekomen, 1270 m. Dat is ongeveer de provinciegrens met Galicië. In die omstreken ben ik ook nauwelijks meer fietsers tegen gekomen. Jullie rijden andere paden.
    Wat een prachtige kathedraal hè, en al die pracht en praal.
    Geniet er nog even van, buen camino, Ans

  • 11 Juli 2013 - 07:59

    Corrie En Jan:

    Hallo Jan,
    Wij lezen met plezier je belevenissen. Je gaat toch wel aardig hard zo in de bergen.
    En ziet veel van de natuur en, niet te vergeten, de kerken en kathedralen.
    Ik lees niet of nog pech hebt gehad. Nog even en je bent op je bestemming.
    Nog veel plezier Jan.

  • 11 Juli 2013 - 19:33

    Boukje:

    Hoi jan, vanuit de auto, net Nederland binnenrijdend. Mooi bericht ober een route die wij zo vaak hebben gereden op weg naar Portugal. We zien je praktisch gaan. langs dorpen met prachtige namen als spiritus sanctus enz. Vlak em verlaten en, inderdaad, bloedheet met 34' maar een gewéldige sfeer. We hebben zelfs in zo'n dorp gekampeerd, vlakbij zo'n Camino-herberg. Succes met die 1500 m. We hebben alle vertrouwen on je! B-). Liefs, BB.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Op de ligfiets van Nijeveen naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 24 April 2013
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 21862

Voorgaande reizen:

16 Juni 2013 - 02 Augustus 2013

Op de ligfiets naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: